Norgescup for kokk- og servitørlærlinger

Lørdag 17. februar gikk Norgescup for kokk- og servitørlærlinger av stabelen i Stavanger.

To unge kvinner på vei opp på en scene for å motta premie, gullfarget konfetti som faller - Klikk for stort bildeSara og makkeren på vei opp for å motta premien NHO Reiseliv

Norgesfinale

Etter regionale konkurranser gjennom høsten var det tid for Norgesfinale. Det var deltagere fra hele landet. Gull- og sølvvinnerne fra regionfinalene deltok i kampen. Etter semifinalen var det 6 kokkelag og 6 servitørlag

4 Vestbyelever i finalen

Blant finalistene var det 4 av våre elever som deltok og 1 tidligere elev som lagleder.

Knut- Erik, elev 3KOY og lærling stilte sammen med Robin, begge går i lære på Statholdergaarden. Marianne i 4KOY er i lære på Kulinarisk akademi og stilte for dem. Sara er elev i 3KOY og lærling på Brasserie France og representerte sin bedrift.

Til slutt var det Sara som sto igjen som vinner sammen med sin makker i servitørklassen. Maria Suarez, tidligere elev var lagleder for duoen.

Vi gratulerer masse og er kjempestolte av dere alle!